Kancelaria Notarialna Anna Bartosik & Anna Dudziuk-Łozińska

RODO – KLAUZULE INFORMACYJNE

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KLIENTÓW KANCELARII NOTARIALNEJ

1. Notariusze Anna Bartosik i Anna Dudziuk-Łozińska prowadzące Kancelarię Notarialną we Wrocławiu, przy ulicy Legnickiej nr 57d lok. 4, są Administratorem danych osobowych otrzymanych od Państwa. Będą z nich korzystały wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa życzenie. Będą ich również używały w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów prawa związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych i podatków), a także do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora danych, w szczególności dochodzenia roszczeń.

2. Działania Notariuszy podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na Notariuszy obowiązki i zadania związane z wykonywaną funkcją (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b, c, e i f oraz art. 9 ust. 2 lit. f, g oraz j RODO).

3. Szczegółowy zakres obowiązków Notariuszy definiują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a zwłaszcza ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1192 t.j. z późn. zm.)

4. Notariusze będą przekazywali Państwa dane osobowe organom publicznym (np. sądom i organom skarbowym) w zakresie realizacji obowiązków prawnych albo dochodzenia roszczeń. Państwa dane osobowe otrzymywać będzie również podmiot świadczący usługi informatyczne, podmiot świadczący usługi prawne, dostawca usługi poczty elektronicznej oraz spółka pod firmą INNOWACJE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (KRS 0000426974), z którą Notariusze związani są umową o świadczenie usług księgowych.

5. Notariusze mają obowiązek prawny przechowywania Państwa danych osobowych przez okres 10 lat od momentu zakończenia czynności notarialnej, w związku z którą otrzymali te dane.

6. Informacje stanowiące Państwa dane osobowe są wykorzystywane przez Notariuszy w związku z istniejącymi wymogami ustawowymi. Oznacza to, że mają Państwo obowiązek podania danych osobowych niezbędnych do prawidłowego (zgodnego z prawem) wykonania czynności notarialnych. Odmowa przekazania tych informacji Notariuszowi uniemożliwia przeprowadzenie czynności notarialnych.

7. Zgodnie z obowiązującym prawem mają Państwo możliwość dostępu do informacji stanowiących Państwa dane osobowe. Możecie Państwo również dokonać ich sprostowania, uzupełnienia lub zażądać ich usunięcia, jeżeli jest to przewidziane przez przepisy ustawy – Prawo o notariacie lub RODO.

8. Jeżeli będą Państwo mieli pytania lub wątpliwości związane z działaniami Notariuszy, które dotyczą informacji będących Państwa danymi osobowymi, mogą Państwo przesłać je na adres poczty elektronicznej: kancelaria@notariuszlegnicka.pl

9. Jeżeli będą Państwo mieli zastrzeżenia związane z działaniami Notariuszy, które dotyczyć będą informacji będących Państwa danymi osobowymi, mogą Państwo zwrócić się ze skargą do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

10. Notariusze nie będą podejmować decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowaniu.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KONTRAHENTÓW KANCELARII NOTARIALNEJ

1. Notariusze Anna Bartosik i Anna Dudziuk-Łozińska prowadzące Kancelarię Notarialną we Wrocławiu, przy ulicy Legnickiej nr 57d lok. 4, są Administratorem danych osobowych otrzymanych od Państwa. Będą z nich korzystały wyłącznie w celu zawarcia i wykonania umowy z Administratorem danych. Będą ich również używały w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów prawa związanych z tą umową (np. wykonywanie obowiązków podatkowych), a także do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora danych, w szczególności dochodzenia roszczeń. Spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO.

2. Notariusze będą przekazywali Państwa dane osobowe organom publicznym (np. sądom i organom skarbowym) w zakresie realizacji obowiązków prawnych albo dochodzenia roszczeń. Państwa dane osobowe otrzymywać będzie również podmiot świadczący usługi informatyczne, podmiot świadczący usługi prawne, dostawca usługi poczty elektronicznej oraz spółka pod firmą INNOWACJE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (KRS 0000426974), z którą Notariusze związani są umową o świadczenie usług księgowych.

3. Dane osobowe będą przechowywane do upływu okresu przedawnienia roszczeń oraz do upływu okresu przechowywania dokumentacji związanej z umową, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności podatkowych.

4. Przetwarzanie danych osobowych przez Notariuszy jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy z Notariuszami. Odmowa podania danych osobowych uniemożliwia zawarcie umowy.

5. Zgodnie z obowiązującym prawem mają Państwo możliwość dostępu do informacji stanowiących Państwa dane osobowe. Możecie Państwo również dokonać ich sprostowania, uzupełnienia lub zażądać ich usunięcia, jeżeli jest to przewidziane przez RODO.

6. Jeżeli będą Państwo mieli pytania lub wątpliwości związane z działaniami Notariuszy, które dotyczą informacji będących Państwa danymi osobowymi, mogą Państwo przesłać je na adres poczty elektronicznej: kancelaria@notariuszlegnicka.pl

7. Jeżeli będą Państwo mieli zastrzeżenia związane z działaniami Notariuszy, które dotyczyć będą informacji będących Państwa danymi osobowymi, mogą Państwo zwrócić się ze skargą do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

8. Notariusze nie będą podejmować decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowaniu.